Dünya Bankası’ndan, Türkiye’nin düşük karbonlu demir yolu ağı için finansman onayı

Türkiye’de Demir Yolu Yatırımları Hız Kazanıyor

Türkiye’nin mevcut demir yolu ağını genişletmek ve modernize etmek amacıyla Doğu Türkiye Orta Koridor Demiryolu Geliştirme Projesi için 660 milyon dolarlık finansman onaylandı. Bu proje, ülke genelinde mal hareketini verimli hale getirerek ihracatı desteklemeyi, istihdamı artırmayı ve sera gazı emisyonlarını azaltmayı hedefliyor.

Projeye göre, Sivas’ın Divriği ilçesi ile Kars arasındaki 660 kilometrelik demir yolu hattı tamamen elektrikli ve modern bir şekilde genişletilecek. Bu proje ile 4 il sakininin refahı artarken, yerel firmalara ve tarım işletmelerine de destek olunacak.

Proje tamamlandığında yıllık yük taşıma kapasitesi 750 bin tondan 20 milyon tona çıkacak.

Açıklamada, Türkiye’de mal taşımacılığının yüzde 95’inin kara yolu ile yapıldığına dikkat çekilirken, proje ile ulaşım süreleri ve lojistik maliyetlerin azaltılacağı vurgulandı.

Ulaştırma sektöründen kaynaklanan sera gazı emisyonlarının yüzde 50’sinden sorumlu olan kara yolu taşımacılığının karbonsuzlaştırılması, Türkiye ekonomisi için ve ihracatçılar için büyük önem taşıyor.

AB’nin 2026’da karbon yoğun ürünlere tarifeler uygulamaya başlayacağı hatırlatılarak, Türk ihracatçılarının karbon ayak izini azaltmalarının önemine değinildi.

Projenin tamamlanmasıyla yıllık 72 bin 332 ton karbon emisyonunun önlenmesi amaçlanırken, 2030’da bu rakamın 245 bin 835 tona çıkması bekleniyor.

Projenin gerçekleştirileceği bölgelerde ekonomik refahı artırması ve sosyal faydalar sağlaması bekleniyor. Ayrıca bu bölgelerin dirençli altyapılara ihtiyacı olduğu belirtiliyor.

İslam Kalkınma Bankası ve Asya Kalkınma Bankası’nın da desteğiyle gerçekleştirilen proje, Türkiye’nin ekonomik ve çevresel hedeflerine katkıda bulunacak.

patronlardunyasi.com

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir